یك منتقد:نمونه فیلم هایی نظیر 'پله آخر' در سینما محدود است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا،' شاهرخ دولكو' در نشست نقد و بررسی فیلم 'پله آخر' اظهار داشت:این فیلم تصویر جامع و كاملی از داستان را به شیوه پازلی به مخاطب عرضه می كند.

وی در ادامه افزود: باید به علی مصفا كارگردان فیلم 'پله آخر' تبریك گفت چرا كه فیلم هایی از این دست در سینمای امروز ایران كم یافت می شود.

این منتقد خاطرنشان كرد: جنس فیلم مصفا از فیلم‌هایی است كه در سینمایی ایران نیاز آن احساس می‌شود و به عنوان سینمایی شخصی یا خاص از آن نام برده می‌شود.

دولكو وجود عناصر مشترك در آثار مصفا را از جمله نكات مثبت این فیلم دانست و گفت: خاطرات، بر هم ریختگی ذهن و حقیقت از جمله عناصر مشترك در آثار این فیلمساز جوان است.

این منتقد عنوان كرد: مصفا یك فیلم ساز مولف است و دغدغه‌های ذهنی و شخصی دارد كه به خوبی می‌تواند به زبان سینما ترجمه و مخاطب را با خود درگیر كند.

دولكو در ادامه گفت: فیلم دارای داستان‌های كوچك و جزییات بسیار است كه در كنار هم قرار می‌گیرند و از این جزییات با روایتی پیچیده به تصویری كامل‌تر می‌رسیم.

به عقیده این منتقد سینما،جسارت فیلمساز در این فیلم ستودنی است،چرا كه در این فیلم شاهد خرده داستان‌ها و جزییات بسیاری هستیم كه جمع و جور كردن آنها و رفت و برگشت زمانی در ان دشوار و در عین حال در تاثیرگذاری بر مخاطب بسیار موثر است.

وی این فیلم را دارای ظاهری ساده دانست و گفت:پله آخر دارای قصه عمیق و بسیار زیبایی است.

'علی مصفا' كارگردان فیلم 'پله آخر' با اشاره به حضورش در چند فیلم مهرجویی گفت: همه فیلمسازان هم نسل من و شاید نسل‌های قبل تر، متاثر از سینمایی مهرجویی هستند و در واقع اگر در سینما كاری بلدم سر صحنه فیلم‌های مهرجویی آموختم.

وی در ادامه گفت: در مورد خودم باید بگویم كه یكی از بازیگران سینمای ایران هستم كه سابقه كار با آقای مهرجویی را در كارنامه‌ام بیش از دیگران دارم و در واقع اگر در سینما كاری را بلدم از مهرجویی آموختم و این كاملا طبیعی است.

بازیگر فیلم 'لیلا' عنوان كرد: خیلی معتقد به سینمای شخصی و خاص نیستم، زیرا هر سینمایی با یك سری مخاطب كه با فیلم ساز هم سلیقه و هم فكر هستند همراه می‌شود و تمایزی میان انواع سینما قائل نیستم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقتباس فیلمنامه این اثر از آثار ادبی، گفت: شكل گیری داستان به گونه‌ای بود كه اقتباس به آن معنا نمی‌توان برای آن در نظر گرفت، در حقیقت به خاطر رعایت امانت داری از نام رمان تولستوی و جویس در تیتراژ استفاده كردم.

مصفا درباره مونتاژ فیلم توضیح داد: ابتدا فیلم را بر اساس فیلمنامه مونتاژ كردیم، البته مونتاژ در چند مرحله انجام شد ولی زمانی كه مونتاژ اولیه صورت گرفت احساس كردم اشكالاتی دارد كه با كمك آقای صاحب الزمانی به ریتم دیگری رسیدیم.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی 'پله آخر' با حضور علی مصفا كارگردان، فریدن صاحب زمانی تدوینگر، علیرضا آقاخانی و لیلا حاتمی بازیگران، علی علویان صداگذار، شاهرخ دولكو منتقد و با اجرای محمود گبرلو در سالن سعدی مركز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: